Interviu cu Sandra in Revista THE ONE


Sandra Izbasa pe urmele Nadiei
A inceput sa practice gimnastica la 4 ani. Astazi, cu un palmares de peste 100 de medalii nationale si internationale, carora li se adauga doua medalii olimpice, Sandra Izbasa mai are o singura tinta: aurul mondial.

The ONE: Nadia Comaneci spunea ca ai avut cel mai greu exercitiu la sol… Asa a fost?
Sandra Izbasa: Solul este aparatul meu de suflet. Si, intr-adevar, a fost cel mai greu.

The ONE: Cat de importanta este echipa in sport? Ce simti atunci cand iti vezi colegele concurand?
S.I.: Este foarte importanta, pentru ca, pana la urma, in functie de evolutiile individuale, echipa poate urca sau nu pe podium. Le respect pe fete si fiecare dintre noi are emotii pentru celelalte.

The ONE: Ai intrat ultima in concurs. Ai urmarit evolutia adversarelor?
S.I.: Incerc sa nu urmaresc evolutia lor in timpul exercitiului, prefer sa trag cu coada ochiului si sa le studiez miscarile la antrenamente.

The ONE: Ce crezi ca se intampla cu gimnastica romaneasca? Puteam sa obtinem un loc mai bun acum, la Jocurile Olimpice?
S.I.: Nu, eu cred ca am realizat ceea ce ne-am propus. Eram constiente ca, dupa accidentarile pe care le-am avut, rezultatul nu putea fi altul. Totul a depins de starea noastra de sanatate, asa incat pentru noi bronzul este ca si aurul la Jocurile Olimpice de la Beijing. Plus ca am avut si mai putin timp pentru a ne antrena, in comparatie cu celelalte tari, pentru ca noi am venit sub conducerea domnului antrenor Nicolae Forminte abia in anul 2005. In plus, in anul 2007, eu am avut o fractura la piciorul stang, chiar in timpul Europenelor de la Amsterdam, cand avea loc finala la barna. Doua luni dupa concurs am stat cu piciorul in gips si, cu toate astea, am reusit sa recuperez si sa pot participa apoi la mondialele de la Stuttgart, acolo unde am castigat bronzul cu echipa. Pana la urma, orice performanta in sport este foarte strans legata de starea de sanatate a sportivului.

The ONE: Cate ore muncesti pe saptamana?
S.I.: Antrenamentul dureaza cam 7 ore pe zi, timp de 7 zile, iar dimineata avem scoala. Duminica dupa-amiaza avem liber.

The ONE: Am citit undeva ca iti place sa machiezi si sa faci masaj. Te gandesti mai tarziu sa faci un business din asta? Sau iti propui sa devii antrenoare?
S.I.: Nu vreau sa antrenez si, este adevarat, imi place sa machiez. Ma gandesc sa fac ceva in sensul asta, dar sunt mai multe directii pe care va trebui sa le iau in considerare. Acum, insa, vreau sa ma concentrez la activitatea sportiva, pentru ca trebuie sa ii acord intreaga atentie.

The ONE: Ai un vis neimplinit?
S.I.: Aurul de la mondiale.

Performante

  • Campionatul european de gimnastica artistica de la Clermont-Ferrand, Franta (2008) – aur pe echipe, aur la sol, argint la barna
  • Jocurile Olimpice de vara, Beijing, (2008) – Competitia pe echipe, medalia de bronz cu echipa feminina de gimnastica a Romaniei, medalie de aur la individual, sol
  • Campionatul european de gimnastica artistica de la Amsterdam, Olanda (2007) – medalia de argint la individual compus si barna
  • Campionatul mondial de gimnastica artistica de la Stuttgart, Germania – bronz pe echipe (2007)
  • Campionatul european de gimnastica artistica de la Volos – medalia de aur la sol (2006)
  • Campionatul mondial de gimnastica artistica de la Aarhus, Danemarca (2006) – medalia de bronz la individual compus si argint la barna.

3 Responses

  1. Imi place de Sandra cum vorbeste in interviuri.
    As vrea s-o vad,alaturi de alte sportive,mai des in reviste,ele sunt adevarate vedete,statut pe care l-au obtinut cu multa munca; e si foarte frumoasa si isteata,se descurca cu orice subiect.

  2. Da, Sandra e isteata, carismatica si foarte dinamica. Ii place sa cocheteze si cu aparatul foto asa ca e o prezenta adorabila in reviste sau la televizor

  3. Da, asa e.
    Are calitatea de a se face placuta tuturor, si stie ce spune cand spune ceva.

Leave a Reply

