Tsukahara printre frunze! Sandra Izbaşa numără zilele până va alerga din nou!

Pe o alee a cartierului bucureştean Drumul Taberei, o fată înaltă, subţirică, desenează piruete printre frunzele îngălbenite. Râde plină de viaţă şi improvizează pe bordura îngustă de ciment ce străjuieşte drumul o bârnă de concurs.

Şchioapătă un pic, dar piciorul ridicat la 90 de grade şi braţele întinse într-un echilibru perfect îţi şterg repede orice întrebare. “Mi-e dor de sală, de elemente, mi-e dor să mă mişc. Îmi amintesc perfect totul, reperele pe care le am la elemente, unghiurile… Când faci de 15 ani gimnastică nu ai cum să uiţi”, murmură Sandra. În acelaşi timp, departe, la Londra, în sala Millennium, elevele lui Forminte concurează pentru o finală la Mondiale. Viaţa îşi urmează cursul.

Şocul o urmărește
Sandra este veselă şi tonică. Vorbeşte repede, râde mult, însă tăcerile neaşteptate închid parcă lucruri de care îi e prea teamă să se apropie, chiar şi cu gândul. “Acum e bine, mă recuperez rapid. Pot să gândesc la rece ce s-a întâmplat, însă ceva s-a rupt în mine. Va rămâne trăirea aceea când am pus mâna şi am simţit că nu mai am tendon, mi s-a făcut un gol în suflet”, murmură trist. O durere care se va estompa în timp şi pe care sportiva de 19 ani vrea să o lase în urmă: “Încă nu am trecut peste acel şoc, însă am reuşit, cu greu, să îmi ascult muzica de la sol. Înainte mi se făcea rău numai când auzeam primele acorduri, am încercat să îmi revăd exerciţiul de la Olimpiadă. Imaginea aceea mă urmăreşte mereu”.

“Mi se părea un coşmar”
Însă cel mai greu a fost adaptarea la noua viaţă. Zi de zi în sală, la antrenamente, totul s-a schimbat într-o secundă, când s-a trezit pe patul unui spital. “Mă simţeam un om inutil, mi se părea un coşmar. De la patru membre să trec la două şi să nu mă pot mişca fără ajutor. A fost cumplit, nu doresc nimănui asta”, spune ea. Acum îşi împarte timpul între recuperare, odihnă, lecturi, plimbări şi internet, lucruri pe care nu şi le-a permis niciodată. În urmă cu două zile a scăpat de ghipsul la mâna stângă şi acum e iarăşi “un om normal” cum îi place să spună. Numără zilele rămase până pe 7 decembrie când va putea alerga din nou: “Nu mai am răbdare, îmi doresc mult să fiu ca înainte. Acum e prea devreme să ştiu ce va urma, dar mă gândesc că urmează un an par şi asta îmi dă puterea să sper”.

Primele Mondiale văzute de acasă
Discuţia alunecă spre Mondiale. Sandra pare că urmăreşte tot: ştie de ultimele accidentări, de orele de intrare în concurs: “Le-am vizitat pe fete înainte de a pleca şi le-am încurajat. Sunt primele Mondiale pe care le văd de acasă, de când m-am apucat de gimnastică”. Anul acesta, la Londra, dorea să cucerească titlul mondial. Pregătise un sol pe măsură, cu o dificultate de 6.3. “Am reuşit să-mi fac în gând exerciţiul de la sol. Mă opresc tot timpul la Tsukahara echer, unde m-am accidentat, am o reţinere, dar după ce depăşesc acea diagonală, restul vine de la sine”, zâmbeşte ea. Este doar un prim pas. Urmează mai mulţi, toți pe ritmul muzicii de la solul care i-a adus aurul olimpic. Încă o piruetă printre frunzele de pe alee…

În urmă cu trei săptămâni, Sandra Izbaşa suferea o accidentare gravă la un antrenament, ruptură totală a tendonului ahilian drept şi fractură la mâna stângă, ajungând direct pe patul de spital. Campioana olimpică la sol a luptat permanent pentru a depăşi momentul, iar acum totul gravitează în jurul a două zile, 13 noiembrie, când va renunţa la cizma specială pe care o poartă, şi 7 decembrie, când va alerga din nou.

Germania, marea şansă
Şansa Sandrei de a renunţa la cârje la numai două săptămâni după accidentare a constituit-o intervenţia chirurgicală de reconstituire a tendonului ahilian drept la o clinică din Maintz. Imediat după operaţie a purtat o cizmă specială (foto mic), cu care poate merge singură, pe 13 noiembrie urmând să renunţe şi la aceasta. “Piciorul e bine, calc uşor în el şi abia aştept să pot merge aşa cum trebuie. A fost greu pentru că practic am învăţat să calc din nou, am fost ca un bebeluş”, mărturiseşte Sandra.

Un articol preluat din Prosport.

Leave a Reply

