Se filmează Londra

Foto: Prosport

Gimnastica feminină românească păşeşte de astăzi într-o nouă perioadă. După cinci ani, antrenorii Octavian Bellu şi Mariana Bitang se reîntorc în sală să dea o mână de ajutor echipei României. Campioana olimpică la sol, Sandra Izbaşa (19 ani), povesteşte pentru ProSport cum se vede din sală noua perspectivă.

Ai emoţii pentru această etapă?
Nu, absolut deloc. Antrenamentele tot antrenamente vor fi, vom munci la fel de mult, dacă nu şi mai mult. Îmi e un pic teamă pentru că am nevoie de ajutor, mai ales la sol, unde mă bazam pe domnul Forminte, şi mi-e greu să mă descurc singură. Îmi va lipsi ajutorul lui, pentru că a fost lângă mine atâţia ani.

Cum stai cu pregătirea?
Lucrez circuite pe trei aparate, sol, bârnă şi sărituri, adică execut elementele, dar nu le leg cu mişcări artistice. Am un program de antrenament individualizat, mi‑am propus să îmi recuperez integralele, după care să ies în concursuri. Vreau să iau totul treptat, să nu forţez.

Ai lucrat vreodată cu domnul Bellu şi cu doamna Bitang?

Nu, va fi o premieră. Am avut o evaluare cu dânşii când am trecut de la lotul de junioare de la Oneşti la Deva. Aveam 15 ani şi foarte multe emoţii, pentru noi era ceva nou să fii în faţa celor despre care vorbea toată lumea.

Ce s-a întâmplat cu emoţiile pe care le aveai atunci?
M-am maturizat, văd altfel lucrurile şi ştiu că totul depinde de fiecare în parte, de cât de mult vrea să muncească să ajungă în vârf.

Cum vezi această schimbare?
Nu ştiu, mă gândesc că poate din afară se văd altfel lucrurile, se pot sesiza mai uşor greşelile, iar ei ne pot ajuta acolo unde suferim, ca să ne fie bine tuturor.

“Mi se par de treabă”

Te-ai întrebat vreodată cum era să lucrezi cu ei?
Nu, pentru că, indiferent cu cine te antrenezi, faci aceleaşi tumbe, aceleaşi exerciţii şi elemente.

Cum ţi se par?
Nu îi cunosc foarte bine, dar mi se par de treabă. Îi respect şi sper să nu fie vreodată probleme.

Domnul Bellu a declarat că eşti liderul echipei
Sunt onorată că a spus asta, este o mare responsabilitate şi sper să mă achit cu bine de ea. E adevărat că în ultimul an nu am prea fost lider şi în sală, la antrenamente, accidentarea dând totul peste cap. Dar sper ca încet-încet totul să revină la ce a fost.

Mai speri să mai revină domnul Forminte?
Speranţa moarte ultima. Ar fi o gură de aer pentru noi şi ne-ar ajuta foarte mult, pentru că avem nevoie de dumnealui, ne-am obişnuit cu el în sală şi va fi greu ca dintr-o dată să nu mai fie. Este antrenorul care a făcut echipa din 2005 şi cu care am avut rezultate bune.


“Nu ştiu dacă e o etapă nouă, pentru că fiecare îşi va vedea pe mai departe de pregătire, fiecare ştie ce are de făcut. Sunt aceleaşi programe, aceleaşi elemente, aceleaşi obiective”, Sandra Izbaşa, campioană olimpică

Prosport

Leave a Reply

